Nieuws

Facebook nieuws!

Agroliner
Maatschap Hoekstra aan het inkuilen met hun Kröger Fahrzeugbau Agroliner schuifwagen met BPW AGRO DRIVE as. (hydraulisch aangedreven as)
Zonder problemen het gras daar brengen waar het moet liggen, zodat de laadschop alle tijd heeft om het gras goed te verwerken en niet alles naar boven hoeft te brengen.
Daarnaast heeft deze wagen een uniek schuifsysteem met een RVS bodem en schuif, waardoor de wagen snel geleegd kan worden. (dus geen bodemketting!)
Grote voordeel is, dat ook tijdens het laden het gras aangedrukt kan worden waardoor er tot ongeveer 30% meer mee genomen kan worden.
Daarnaast is de wagen "graan dicht" waardoor de wagen ook uitermate geschikt is voor het vervoer van bijvoorbeeld compost, bieten, mais, graan, vaste mest etc...
Herkent u dit en bent u ook nieuwsgierig naar wat onze wagens kunnen?
Wij hebben op dit moment deze wagen zoals in het fimpje getoond beschikbaar als demo-wagen. Daarnaast is er ook een demo drie-asser en een tandemasser met DOSEERWALSEN beschikbaar.
Neem dan geheel vrijblijvens contact op met één van onze dealers Vohamij, Van Den Berg Keijsers, Postel Mechanisatie, Jan van der Sluis, Maatschap Hoekstra, Kuperus Oudehorne BV, Niestijl Mechanisatie
of bel naar Symen van der Veen (verkoopleider Kröger Nederland en Belgie) via +6-51572523 of mail naar verkoop@agroliner.nl
... See MoreSee Less

5 months ago  ·  

View on Facebook

5 months ago  ·  

View on Facebook

En deze week weer een KRONE machine mogen afleveren. Nu een KRONE EASY CUT F 320 CV. ... See MoreSee Less

5 months ago  ·  

View on Facebook

Vanmiddag ons eerste verkochte Krone machine afgeleverd.
Een Krone Comprima CF155 XC
Met variabele perskamer en foliebinding een echte machine voor de toekomst!
... See MoreSee Less

6 months ago  ·  

View on Facebook

Een mooie complete blokkenwagen Schuitemaker Amigo 30 S afgeleverd, uitgevoerd met wegerij en snijmessen.
We hebben nog een gebruikte 30S staan!!
... See MoreSee Less

6 months ago  ·  

View on Facebook

En weer een Schuitemaker Amigo 30W in het voorjaarszonnetje☀️☀️ ... See MoreSee Less

7 months ago  ·  

View on Facebook

Deze week oerdegelijke weidesleep van Saphir mogen afleveren. ... See MoreSee Less

8 months ago  ·  

View on Facebook

10 years challenge is for kids… Here is our 100 years challenge. What do you think: have we aged well? 😎😎😎
#McCormick #spirit
... See MoreSee Less

8 months ago  ·  

View on Facebook

🇧🇶Als onderdeel van een producttraining 👨‍💼 hebben wij gisteren onze nieuwe dealers uit Nederland in Rechterfeld mogen ontvangen. Ter plaatse konden alle voor de markt relevante machines worden bekeken en getest 🔍🚜.

Wij verheugen ons op een geweldige samenwerking met onze Nederlandse partners 😊:

Niestijl Mechanisatie
Vohamij
Van Den Berg Keijsers
Postel Mechanisatie
Maatschap Hoekstra
Kuperus Oudehorne BV
@Van der Sluis BV
... See MoreSee Less

8 months ago  ·  

View on Facebook

Per direct is Hoekstra Mechanisatie in Hantumhuizen aangesteld als Krone dealer. Wij zijn verheugd Hoekstra in onze dealerstructuur te mogen verwelkomen en kijken uit naar een succesvolle samenwerking. ... See MoreSee Less

9 months ago  ·  

View on Facebook

Deze week mogen afleveren aan de familie vd Woude, mooie degelijke
Schuitemaker Amigo 30W.
Wij wensen ze veel succes met hun nieuwe aanwinst!
... See MoreSee Less

9 months ago  ·  

View on Facebook

11 months ago  ·  

View on Facebook

Mooie dikke Werklust voor Mts Malda.
Wij wensen hen vele draaiuren en werkplezier met deze aanwinst!
... See MoreSee Less

1 years ago  ·  

View on Facebook

McCormick X8.660 264 PK bit.ly/2MqWzUc ... See MoreSee Less

1 years ago  ·  

View on Facebook

Falc klepelmaaier 5,20 mtr breed maaien.

Afgeleverd door Hoekstra Mechanisatie aan Loonbedrijf Hoekstra in Hantumhuizen.

Falc Pellicano Super 2500 en Unika 2700 SP frontklepel maaier met sideshift.

De machines zijn ontworpen voor intensief gebruik onder zware omstandigheden, de maaiers zijn geschikt voor tractoren met een aftakas vermogen tot 170 pk.
... See MoreSee Less

1 years ago  ·  

View on Facebook

En alweer een mooie MC afgeleverd.
Wij wensen Familie Snijder veel werkplezier en draaiuren met deze oerdegelijke trekker!
... See MoreSee Less

1 years ago  ·  

View on Facebook

Onze X8.660 getest deze week in het vakblad Boerderij!!!**Test boerderij.nl**
Luxe McCormick-reus makkelijk te temmen.

Trekkerfabrikant McCormick boort het 300 pk-topsegment aan met haar nieuwe X8-serie. Het eerste exemplaar is in Nederland afgeleverd. Een proefrit.

Afgelopen maand is de eerste McCormick X8 afgeleverd in Nederland. In 2012 maakte Argo bekend dat het al haar trekkerseries ging vernieuwen, en dat het een trekker van 300 pk ging ontwikkelen. Deze zou er alleen als McCormick komen, niet als Landini. Eind 2017 was het ontwerp productierijp, en werd de serieproductie opgestart. De eerste klant in Nederland van een X8-model is mechanisatie- en loonbedrijf Hoekstra in Hantumhuizen (Fr.). Zij gaan de McCormick X8.660 van 264 pk, het lichtste model uit de X8-serie, vooral inzetten voor de vlindermaaier, de mestpomp voor het sleepslangen en de drieassige opraapwagen. Boerderij maakte in Hantumhuizen een proefrit.
De metallicrode gigant met z’n strakke retrogrill oogt modern, en ondanks z’n forse afmetingen niet log en vrij wendbaar. - Foto's Jan Willem van Vliet
De metallicrode gigant met z’n strakke retrogrill oogt modern, en ondanks z’n forse afmetingen niet log en vrij wendbaar. - Foto's Jan Willem van Vliet
McCormick X8 is forse maar ranke trekker

De nieuwe X8-serie omvat drie modellen van 264 tot 310 pk. De metallicrode gigant met z’n strakke retrogrill oogt modern, en ondanks z’n forse afmetingen niet log en vrij wendbaar. De trekker staat op nieuwe VF Vredestein Traction Optimal-banden, achter in de maat VF 710/75 R42. Breder kan niet, want dan steken de banden buiten de frontmaaier uit. De motor is een 6,7 liter Fiat Powertrains Technology (FPT). De motor voldoet aan de Fase IV-emissienorm met behulp van SCR-technologie en een DOC-systeem. Dezelfde motor hangt Case IH in de Case Optum.
Specificaties McCormick X8

Merk: McCormick.
Types: X8.660, X8.670 en X8.680.
Max Vermogen (pk): 264, 286 en 310 .
Motor: 6,7 liter FPT, met DOC en SCR.
Transmissie: VT-Drive.
Aftakas: 540e , 1.000 en 1.000e.
Hydrauliek: 157 l/min, optie 212 l/min, stand 4 DW-ventielen, optie 6 DW.
Hef: cat IV, 12 ton.
Leeggewicht: 10,8 ton.
Vanafprijs: € 223.000.
Info: www.Argi.nl
Besmettelijke cabine

De cabine is groter dan op de X7-serie. Het lichte interieur heeft een frisse uitstraling, maar is misschien wel wat besmettelijk. De luxe bijrijdersstoel klapt geheel weg, prima. De trap is geïntegreerd in de brandstoftank en telt 5 treden tot aan de cabinevloer. De trap staat geheel verticaal. Het is dus niet instappen, maar opklimmen. Afstappen is eigenlijk nog lastiger. Om niet te vallen, kan dat kan eigenlijk alleen achterwaarts. Hoekstra heeft de onderste trede iets naar buiten verplaatst, wat de in- en uitstap wat vergemakkelijkt. In- en uitstappen kan eigenlijk alleen links. De rechterdeur fungeert vooral als nooduitgang.

Links onder de cabine huist dus de brandstoftank, met daarin geïntegreerd een gereedschapskist. Rechts onder de cabine hangt een soortgelijk donkergrijs blok, met daarin een AdBlue-tank. De vulopening van de AdBlue-tank zit overigens gewoon links, naast de opening van de dieseltank. Verder zitten er een olietank, accu en een bak voor alle kogels en pennen.
Knoppen, hendels en beeldscherm zijn ergonomisch geplaatst. Een fijne rijhendel.
Knoppen, hendels en beeldscherm zijn ergonomisch geplaatst. Een fijne rijhendel.

Vanuit de cabine heb je goed zicht rondom. Ook op de heflatten en trekhaak. De hef is overigens categorie IV. Dat past weliswaar bij het formaat trekker, maar maakt werktuigen uitwisselen met 200 pk-trekkers met categorie III-hef lastig. Standaard zit voorop een Zuidberg-fronthef die 5 ton tilt, en 2 dubbelwerkende ventielen. Een frontaftakas is optie.
Alleen met cvt

De McCormick X8-serie is alleen verkrijgbaar met een VT-Drive continu variabele transmissie, dus niet met een powershift-bak. Argo koopt de TMT 32 Terramatic cvt in bij transmissiefabrikant ZF. Het is overigens dezelfde transmissie die Deutz-Fahr in haar 9-serie monteert.

Er zijn vier rijbereiken. Rijbereik 1 heeft een bereik van 0,5 tot maximaal 3 kilometer per uur, rijbereik 2 van 0,5 tot maximaal 12 kilometer per uur, rijbereik 3 van 0,5 tot maximaal 21 kilometer per uur en rijbereik 4 van 0,5 tot maximaal 50 kilometer per uur. De trekker heeft dus geen actieve stilstand. Voor stilstaan moet de trekker in neutraal worden gezet.

50 kilometer per uur levert volgens het loonbedrijf nagenoeg geen tijdwinst op, maar wel een hoger brandstofverbruik, meer bandenslijtage en vaker kapotte bladveren op aanhangers

Volgens de fabrikant rijdt de trekker 50 kilometer per uur met een gereduceerd toerental van 1.600 toeren. Loonbedrijf Hoekstra heeft de trekker laten begrenzen op 40 kilometer per uur. 50 kilometer per uur levert volgens het loonbedrijf nagenoeg geen tijdwinst op, maar wel een hoger brandstofverbruik, meer bandenslijtage en vaker kapotte bladveren op aanhangers. De X8 rijdt aangenaam rustig 40 op 1.400 toeren. Vanwege het lage motortoerental, het lage geluidsniveau en de hoge zit, heb je niet het gevoel dat je toch al 40 rijdt. Je ervaart het als langzamer. De motor hoor je met dit lage toerental nagenoeg niet, wel is het joelende geluid van de cvt-hydromotoren goed in de cabine hoorbaar.
Concurrenten van de McCormick X8

Qua formaat en vermogen komen de Fendt 933 Vario, de Claas Axion 920 en de Deutz-Fahr 9340 TTV het dichtstbij. De Fendt (50 km-versie) heeft een 7,8 liter Deutz-motor, 336 pk zonder boost en kost bruto € 281.449. De Claas Axion 920 C-Matic CIS+ heeft een 8,7 liter FPT motor, 320 pk zonder boost en kost bruto € 251.560. De Deutz-Fahr 9340 TTV heeft een 7,8 liter Deutz-motor van 316 pk zonder boost en kost bruto € 241.700.
Logische ergonomie

McCormick heeft de ergonomie goed voor elkaar. Cabine, vooras en stoel zijn comfortabel afgeveerd en de knoppen en hendels zijn logisch geplaatst. De symboliek op de knoppen is duidelijk. Ook de menustructuur van het 12-inch beeldscherm is logisch van opzet. McCormick noemt dit de Data Screen Manager (DSM).

Ook zonder uitleg hebben nieuwe chauffeurs de trekker snel doorgrond. Voor het kopakkermanagement moet echter wel de handleiding tevoorschijn worden gehaald. Programmeren van de handelingen gaat verrassend genoeg niet via het grote beeldscherm, maar via het kleine lcd-schermpje op het dashboard, aangestuurd via een klein draaiknopje op de armleuning. Beetje omslachtig, waardoor je het kopakkermanagement snel laat voor wat het is.

De motor is van FPT. Standaard is een Zuidberg fronthef gemonteerd die 5 ton tilt. Frontaftakas is optie.

De motor is van FPT. Standaard is een Zuidberg fronthef gemonteerd die 5 ton tilt. Frontaftakas is optie.

Voetknop voor de motorrem

Op de cabinevloer, tussen koppelingspedaal en rempedalen, zit een voetknop. Het lijkt op de differentieelknop waar John Deere nog in sommige types halsstarrig aan vasthoudt, maar het is de knop voor de motorrem. Verplicht in sommige heuvelachtige landen. Hef en hydrauliek moeten voor gebruik eerst geactiveerd worden door enkele seconden een ontgrendelingsknopje in te drukken, een EU-veiligheidsverplichting. Bij verlaten van de zitting schakelen aftakas en hydrauliek automatisch uit, behalve als je voor opstaan 4 seconden een veiligheidsknopje op de armleuning indrukt, eveneens een EU-veiligheidsdingetje. Ook is de trekker voorzien van zowel luchtberemming als een enkel hydraulisch remventiel, als gevolg van de nieuwe voertuigeisen sinds 1 januari.

Kortom, een trekker waarmee McCormick goed voor de dag kan komen.

+ Comfortabel en compleet
+ motor en cvt
+ bediening makkelijk te doorgronden

- steile trap
- categorie IV-hef
- kopakkermanagement via klein lcd-scherm
... See MoreSee Less

1 years ago  ·  

View on Facebook